Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Ενότητα 3, Θησέας



 Θησέας Μέρος 1ο 
   
 
 Θησέας Μέρος 2ο

   


κάνε κλικ να ακούσεις το μάθημα






Θησέας περιληπτικά  

Ενότητα 3, Θησέας, σχεδιαγράμματα

   


Ενότητα 3, Θησέας Φύλλα εργασιών 




μπορείς να δεις τα κατορθώματα του Θησέα σε κινούμενα σχέδια 

      Ο Θησέας και τα κατορθώματά του



Δαίδαλος και Ίκαρος 


  ώρα για επανάληψη
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
εργασία 1
εργασία 2
εργασία 3
εργασία 4

εργασία 5


 μπορείς ακόμα να δεις 
Θησέας, ο γιος του Αιγαία τα κατορθώματά του



 Θησέας και Μινώταυρος μέρος 2ο 


45362207-Τα-Κατορθώματα-του-Θησέα(1) by tadefterakiablogaroun on Scribd

ανανέωση σελίδας 2016

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

Νοέμβρης 1973 – Νοέμβρης 2010



                     



Πολυτεχνείο, 17 Νοέμβρη 1973
37 χρόνια μετά


 













Συνέντευξη του Δημήτρη Παπαχρήστου, εκφωνητή του Πολύτεχνείου, που έδωσε το 2008

Για τον Αλέκο Παναγούλη 















Ποίημα του Αλέκου Παναγούλη που έγραψε στην απομόνωση στις φυλακές στο Μπογιάτι 

 Μπογιά

Ζωντάνεψα τους τοίχους
φωνή τους έδωσα
πιο φιλική να γίνουν συντροφιά.
Κι οι δεσμοφύλακες ζητούσαν
να μάθουνε που βρήκα την μπογιά.

Οι τοίχοι του κελιού
το μυστικό το κράτησαν
κι οι μισθοφόροι ψάξανε παντού
Όμως μπογιά δεν βρήκαν

Γιατί στιγμή δεν σκέφτηκαν
στις φλέβες μου να ψάξουν



Σύντομο  χρονικό της εξέγερσης
του Νοέμβρη του 1973









 







  

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2010

Οι αριθμοί ως το 3000 -προσθεση - αφαίρεση

Τρίτη 9/11/
1.   Συμπληρώνω την αξία του κάθε ψηφίου
Ø     στον αριθμό 2.584.

Το ψηφίο 2 έχει αξία 2.000          Το ψηφίο 8 έχει αξία .......
Το ψηφίο 5 έχει αξία…………………    Το ψηφίο 4 έχει αξία ……

Ø     στον αριθμό 1.923
Το ψηφίο 1 έχει αξία …………………            Το ψηφίο 2 έχει αξία ..........
Το ψηφίο 9 έχει αξία…………………              Το ψηφίο 3 έχει αξία ……

                       
3. Βρίσκω τον αριθμό:
1.000 + 500 +40 + 8 = …………………………………………………
1.000 + 200+ 10+ 9 = ……………………………………………………
2.000 + 600 + 60 +2=……………………………………………………

4. Αναλύω τον αριθμό
1.461= …………………………………………………………………………………………
1.999=…………………………………………………………………………………………
2.222 =………………………………………………………………………………………

5. Κάνω τις πράξεις :
                            Επαλήθευση                                                                            Επαλήθευση
 654                                       782   
 353                                       539
             




                Επαλήθευση                                                                                       επαλήθευση

2.879                                     2.791
1.765                                     1.548




6. Ποιος αριθμός είναι πριν και ποιος μετά;

…   ….<999<……………….,     
……….<1.120<………………………,          …..…….<1.200<……………
…………<1.870<…………………..,          ………………….<1.950<…………………,  
…………..<2.000<………………


7.Λύνω τα προβλήματα

Αγόρασα έναν καναπέ που κόστιζε 1.160 ευρώ και μια τραπεζαρία που κόστιζε 1.500 ευρώ. Πόσα χρήματα πλήρωσα;
Λύση



Απάντηση……………………………………………………………………………….

Η Ελένη αγόρασε 5 τετράδια που το καθένα κόστιζε 3 ευρώ και ένα βιβλίο που κόστιζε 21 ευρώ. Πόσα ρέστα θα πάρει αν δώσει ένα χαρτονόμισμα των 50 ευρώ;
Λύση




Απάντηση…………………………………………………………………………………………………

Η Σοφία έχει 134 κοχύλια. Η Δέσποινα έχει 65 κοχύλια περισσότερα  από τη Σοφία. Η Λένα έχει 17 κοχύλια λιγότερα από τη Δέσποινα.
α. Πόσα κοχύλια έχει κάθε κορίτσι;
- Η Σοφία έχει…………………………..
-Η Δέσποινα έχει…………………………………………………
-Η Λένα έχει……………………………………..





β. Πόσα κοχύλια έχουν και τα τρία κορίτσια μαζί;

Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Τα παιδικά μου παιχνίδια

Ποιος είναι ο Μίκης Θεοδωράκης

Γεννήθηκε το 1925 στη Χίο.
Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε σε διάφορες πόλεις της ελληνικής επαρχίας.

Την πρώτη του συναυλία την έδωσε σε ηλικία 17 χρονών.
Την περίοδο της κατοχής, το 1043 συνελήφθη και βασανίστηκε. πήρε μέρος στην αντίσταση εναντίον των Γερμανών. 
Έγραψε  συμφωνική μουσική και πολλά τραγούδια. 







Τους στίχους έγραψε ο Οδυσσέας Ελύτης.



Η Μάγια - Οδυσσέας Ελύτης

Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Σούλα Μπιρμπίλη


Η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
μέσ' απ' τους ουρανούς περνά.
Κάποτε λίγο σταματά
στο φτωχικό μου και κοιτά.

-Γεια σας τι κάνετε; Καλά;
-Καλά. Πώς είναι τα παιδιά;
-Τι να σας πω εκεί ψηλά τα
τρώει τ' αγιάζι κι η ερημιά.

-Γι αυτό πικραίνεσαι κυρά,
δε μου τα φέρνεις εδωνά;
-Ευχαριστώ μα 'ναι πολλά
θα σου τη φάνε τη σοδειά.

-Δώσε μου καν την πιο μικρή
τη Μάγια την αστραφτερή.
-Πάρ' την κι έχε λοιπόν στο νου
πως θά 'σαι ο άντρας τ' ουρανού.






Είπε και πριν βγάλω μιλιά 
μου την καρφώνει στα μαλλιά

Λάμπουνε γύρω τα βουνά,
τα χέρια μου βγάνουν φωτιά.
Κι η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
φεύγει και μ' αποχαιρετά.


-Θυμάστε ποιο ποίημα του Ελύτη είχαμε διαβάσει κι ακούσει μελοποιημένο; 



1.    Ποιος έγραψε τους στίχους;


2.    Ποιος έγραψε τη  μουσική;


3.    Ποια πρόσωπα συνομιλούν στο ποίημα; Ποια άλλα αναφέρονται;



4.    Πόσα παιδιά είχε η Πούλια;

5.    Πώς έλεγαν το μικρότερο παιδί της;



6.    Ποιο παράπονο εκφράζει η Πούλια στον ποιητή;  Γιατί είναι πικραμένη;



7.    Τι της προτείνει ο ποιητής;


8.    Σου άρεσε το ποίημα; Γιατί;





9.    Ζωγράφισε μια εικόνα από το ποίημα που σου αρέσει.

Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

Ενότητα 2: Στο σπίτι και στη γειτονιά



Η Αργυρώ γελάει”, των Τζιν Γουίλις και Τόνυ Ρος, από τις εκδόσεις Πατάκη. Το βιβλίο αυτό μιλάει για ένα κοριτσάκι, το οποίο είναι καθηλωμένο σε αναπηρικό καροτσάκι. Αυτό όμως δεν την εμποδίζει να γελάει, να τραγουδάει, να κάνει κούνια, να χαμογελάει, να είναι χαρούμενη, να είναι λυπημένη, να χορεύει, να κολυμπάει, να κρύβεται, να φωνάζει, να θυμώνει, να νιώθει περήφανη, να πηγαίνει βόλτα, να κάνει σωστά τις ασκήσεις της, να κάνει λάθη, να ζωγραφίζει, να φοβάται το σκοτάδι, να θέλει αγκαλιά και παραμύθια για να κοιμηθεί και ένα σωρό άλλες δραστηριότητες. Το βιβλίο είναι πλούσιο σε εικονογράφηση. Ο αναγνώστης από την αρχή έχει την εντύπωση ότι η Αργυρώ δεν είναι παρά ένα συνηθισμένο παιδί. Το παραμύθι τελειώνει αναφέροντας ότι η Αργυρώ είναι ένα παιδάκι σαν εμένα… ένα παιδάκι σαν και εσένα… - See more at: http://emathisi.weebly.com/2-sigmatauomicron-sigmapiiotatauiota-kappaalphaiota-sigmataueta-gammaepsiloniotatauomicronnuiotaalpha.html#sthash.CDSGS6R8.dpuf

2.2. Η φίλη μας η Αργυρώ
 
Η Αργυρώ γελάει”, των Τζιν Γουίλις και Τόνυ Ρος, από τις εκδόσεις Πατάκη. Το βιβλίο αυτό μιλάει για ένα κοριτσάκι, το οποίο είναι καθηλωμένο σε αναπηρικό καροτσάκι. Αυτό όμως δεν την εμποδίζει να γελάει, να τραγουδάει, να κάνει κούνια, να χαμογελάει, να είναι χαρούμενη, να είναι λυπημένη, να χορεύει, να κολυμπάει, να κρύβεται, να φωνάζει, να θυμώνει, να νιώθει περήφανη, να πηγαίνει βόλτα, να κάνει σωστά τις ασκήσεις της, να κάνει λάθη, να ζωγραφίζει, να φοβάται το σκοτάδι, να θέλει αγκαλιά και παραμύθια για να κοιμηθεί και ένα σωρό άλλες δραστηριότητες. Το βιβλίο είναι πλούσιο σε εικονογράφηση. Ο αναγνώστης από την αρχή έχει την εντύπωση ότι η Αργυρώ δεν είναι παρά ένα συνηθισμένο παιδί. Το παραμύθι τελειώνει αναφέροντας ότι η Αργυρώ είναι ένα παιδάκι σαν εμένα… ένα παιδάκι σαν και εσένα… - See more at: http://emathisi.weebly.com/2-sigmatauomicron-sigmapiiotatauiota-kappaalphaiota-sigmataueta-gammaepsiloniotatauomicronnuiotaalpha.html#sthash.CDSGS6R8.dpuf

H ηρωίδα του βιβλίου είναι  ένα κοριτσάκι  καθηλωμένο σε αναπηρικό καροτσάκι. Αυτό δεν την εμποδίζει να γελάει, να τραγουδάει, να κάνει κούνια, να χαμογελάει, να είναι χαρούμενη, να είναι λυπημένη, να χορεύει, να κολυμπάει, να κρύβεται, να φωνάζει, να θυμώνει, να νιώθει περήφανη, να πηγαίνει βόλτα, να κάνει σωστά τις ασκήσεις της, να κάνει λάθη, να ζωγραφίζει, να φοβάται το σκοτάδι, να θέλει αγκαλιά και παραμύθια για να κοιμηθεί ........



Η Αργυρώ γελάει, η Αργυρώ τραγουδάει.
Η Αργυρώ στα χέρια του μπαμπά πετάει,
η Αργυρώ κάνει κούνια και χαμογελάει.
Η Αργυρώ είναι καλή, η Αργυρώ είναι πονηρή,
η Αργυρώ είναι χαρούμενη, η Αργυρώ είναι λυπημένη.
Η Αργυρώ χορεύει, η Αργυρώ ιππεύει.
Η Αργυρώ στη θάλασσα κοίτα πώς κολυμπάει,
η Αργυρώ στα βράχια κρύβεται και μας γελάει.
Η Αργυρώ κρύβεται, η πονηρή!
Η Αργυρώ φανερώνεται με δυνατή φωνή.
Η Αργυρώ είναι άγρια και θυμωμένη,
η Αργυρώ είναι περήφανη κι ευχαριστημένη.
Η Αργυρώ τσαλαβουτάει, η Αργυρώ στριφογυρνάει.
Η Αργυρώ από το αυτοκίνητο μας χαιρετάει.
Η Αργυρώ μες στο μουσείο βόλτα πάει.



Η Αργυρώ λύνει σωστά την άσκηση,
η Αργυρώ τη λύνει λάθος.
Η Αργυρώ νιώθει αδύναμη και κλαίει,
η Αργυρώ νιώθει δυνατή και τίποτα δε λέει. […]
Η Αργυρώ με πινέλα χαίρεται να ζωγραφίζει

κι ύστερα τις ζωγραφιές πετά ή τις χαρίζει.
Η Αργυρώ το σκοτάδι νιώθει γύρω της και το φοβάται,
αγκαλιές θέλει για να ζεσταθεί
και παραμύθια για να κοιμηθεί.

Αυτή είναι η Αργυρώ:
ένα παιδάκι σαν εμένα,
ένα παιδάκι σαν κι εσένα.



Αποτέλεσμα εικόνας για Η Αργυρώ γελάειΑποτέλεσμα εικόνας για Η Αργυρώ γελάει
Όλοι είμαστε ίσοι, όλοι είμαστε διαφορετικοί
                                                                                                                           

1. Σκέφτομαι και γράφω


                                                                                                           


2, Φτιάξε κι εσύ ένα σχεδιάγραμμα με τον αγαπημένο σου ήρωα κόμικ







                                                                                                                               

 2.3.Τα παιδικά μου παιχνίδια

Κάποιο απόγευμα, καθώς παίζαμε στην πλατεία του Μέτελα, πλάι στο γιαλό, μια κυρία μάς φώναξε απ' το παράθυρο του σπιτιού της και μας κάλεσε ν'ανεβούμε να μας κεράσει τσάι με βουτήματα. Όλη η παρέα, θα 'μαστε τέσσερις πέντε, ανεβήκαμε γρήγορα τις σκάλες που οδηγούσαν στο διαμέρισμα της μυστηριώδους κυρίας. Τη θυμάμαι ακόμη, καθώς είχε τα άσπρα της μαλλιά χτενισμένα προσεκτικά προς τα πίσω σε κότσο, με πρόσχαρο, ευγενικό πρόσωπο. Εκείνο που με εντυπωσίασε ήταν το επίσημο φόρεμά της και οι ευγενικοί της τρόποι. 

Εικόνα
Μας έβαλε να καθίσουμε γύρω γύρω από ένα μεγάλο καρυδένιο τραπέζι και σε λίγο έφτασε με τα σερβίτσια, το τσάι, τα βούτυρα, τις μαρμελάδες και τα βουτήματα. Όλα, φυσικά, ήταν ευρωπαϊκά, από το εξωτερικό, μιας και ήταν, όπως οι περισσότερες από το Αργοστόλι, γυναίκα και μάνα καπετάνιου. Μας περιποιόταν με μεγάλη στοργή και φαινόταν καθαρά πως έπαιρνε χαρά απ' τα χαρούμενα πρόσωπά μας...


Όταν τελειώσαμε και ετοιμαζόμασταν να φύγουμε, τότε, προφανώς για να παρατείνει την παρουσία μας, έβγαλε απ' το κομοδίνο ένα μεγάλο ξύλινο κουτί ζωγραφιστό, το τοποθέτησε στο τραπέζι και το άνοιξε. Δεκάδες πολύχρωμα γραμματόσημα μαγέψανε τα μάτια μας. «Κάθε φορά που θα έρχεστε, θα σας κάνω δώρο από δέκα γραμματόσημα στον καθένα».


Εγώ, αμέσως μετά, αγόρασα ένα χοντρό τετράδιο και άρχισα να κατατάσσω τα γραμματόσημά μου κατά χώρα και κατά σειρά. Μυήθηκα στα μυστικά του συλλέκτη και θυμάμαι ότι κάθε μέρα μετά το σχολείο και πριν βγω στη γειτονιά για να παίξω ήμουν καθισμένος μπροστά στην αγαπημένη μου συλλογή τουλάχιστον για μία ώρα. Διατήρησα αυτή τη μανία έως ότου τελείωσα το Γυμνάσιο. Σήμερα το τετράδιο αυτό –δώρο στα εγγόνια μου– βρίσκεται φυλαγμένο στο σπίτι της κόρης μου της Μαργαρίτας.

Μίκης Θεοδωράκης, «Τα παιδικά μου παιχνίδια», από το βιβλίο Χάριν παιδιάς,
σε επιμέλεια Ιουλίτας Ηλιοπούλου, εκδ. Ίκαρος


Ποιος είναι ο Μίκης Θεοδωράκης




Γεννήθηκε το 1925 στη Χίο, είναι 92 χρονών
Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε σε διάφορες πόλεις της ελληνικής επαρχίας.
Την πρώτη του συναυλία την έδωσε σε ηλικία 17 χρονών.
Την περίοδο της κατοχής, το 1943 συνελήφθη και βασανίστηκε. πήρε μέρος στην αντίσταση εναντίον των Γερμανών. 
Έγραψε  συμφωνική μουσική και πολλά τραγούδια.  




Η Πούλια  (ή η Μάγια) - Οδυσσέας Ελύτης

Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Σούλα Μπιρμπίλη


Η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
μέσ' απ' τους ουρανούς περνά.
Κάποτε λίγο σταματά
στο φτωχικό μου και κοιτά.

-Γεια σας τι κάνετε; Καλά;
-Καλά. Πώς είναι τα παιδιά;
-Τι να σας πω εκεί ψηλά τα
τρώει τ' αγιάζι κι η ερημιά.

-Γι αυτό πικραίνεσαι κυρά,
δε μου τα φέρνεις εδωνά;
-Ευχαριστώ μα 'ναι πολλά
θα σου τη φάνε τη σοδειά.

-Δώσε μου καν την πιο μικρή
τη Μάγια την αστραφτερή.
-Πάρ' την κι έχε λοιπόν στο νου
πως θά 'σαι ο άντρας τ' ουρανού.



Είπε και πριν βγάλω μιλιά 
μου την καρφώνει στα μαλλιά

Λάμπουνε γύρω τα βουνά,
τα χέρια μου βγάνουν φωτιά.
Κι η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
φεύγει και μ' αποχαιρετά.

Συζητάμε και ξεκλειδώνουμε το ποίημα
Pleiades large.jpg
οι Πλειάδες ή Πούλια  αποτελείται 2.500 περίπου αστέρες με γυμνό μάτι βλέπουμε 6 με 8. Τα ονόματά τους δόθηκαν από τις επτά Πλειάδες , κόρες του Άτλαντα και της Πλειόνης που ήταν οι  : 

Αλκυόνη, Μαία, Μερόπη, Ηλέκτρα, Κελαινώ, Ταϋγέτη και Στερόπη.

1.    Ποιος έγραψε τους στίχους;

2.    Ποιος έγραψε τη  μουσική;

3.    Ποια πρόσωπα συνομιλούν στο ποίημα; Ποια άλλα αναφέρονται;

4.    Πόσα παιδιά είχε η Πούλια;
5.    Πώς έλεγαν το μικρότερο παιδί της;


6.    Ποιο παράπονο εκφράζει η Πούλια στον ποιητή;  Γιατί είναι πικραμένη;

7.    Τι της προτείνει ο ποιητής;

8.    Σου άρεσε το ποίημα; Γιατί;


9.    Ζωγράφισε μια εικόνα από το ποίημα που σου αρέσει.


                                                                              


Σκέφτομαι και γράφω







                                                                                                                                                                           


2. 4. Στη νέα μας γειτονιά 

 περιγράφω χώρους 
 
1. Γράψε ένα ποίημα για το δωμάτιό σου και ζωγράφισέ το ή κάνε κολάζ 
2. Περιγράφω το σπίτι μου, Το σχεδιάγραμμα θα σε βοηθήσει




3. Μπορείς να περιγράψεις το σχολείο σου; 
 Θα σε βοηθήσουν οι παρακάτω ερωτήσεις. 
Μην ξεχάσεις να χρησιμοποιήσεις επίθετα , παρομοιώσεις και συνώνυμες λέξεις για να κάνεις την περιγραφή σου πιο ενδιαφέρουσα..
Το σχεδιάγραμμα μπορεί να σε βοηθήσει
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν απαντάμε σε ερωτήσεις

1η παράγραφος (Πρόλογος) :  Πού βρίσκεται ; ( περιοχή, διεύθυνση , κοντά στο σπίτι σου)


2η παράγραφος :  Πώς είναι εξωτερικά ; ( όροφοι, χρώμα , μέγεθος)  Πώς είναι η αυλή; 


3η παράγραφος Πώς είναι  εσωτερικά ( διάδρομοι, σκάλες, αίθουσες, χρώματα)


4η παράγραφος Πώς νιώθεις για το σχολείο; τι σ αρέσει τι δεν σου αρέσει, τι αλλαγές θα ήθελες να κάνουμε;


5η παράγραφος  (Επίλογος) : ένα συμπέρασμα ή/και   μια επιθυμία ή/και   μια ευχή




Παίζω και μαθαίνω



Εξάσκηση στα γλωσσικά & γραμματικά φαινόμενα
Πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους για να εξασκηθείτε

Ορθογραφία - Ουσιαστικά: http://52dim-irakl.ira.sch.gr/activities.files/my%20lessons/C%20class/greek/enotita2/orthografia1.htm

Η φίλη μας η Αργυρώ - Εντοπισμός ορθογραφικών λαθών: http://users.sch.gr/vaskitsios/katsba/dim/c/or8ografia-22.htm

Οικογένειες Λέξεων: http://online.eduportal.gr/a/glossadim/glmpoumpou/grammar5.htm

Οικογένειες Λέξεων: http://www.dyskolies.gr/files/MD/oikogeneies.pdf

Οι καταλήξεις των ρημάτων: http://52dim-irakl.ira.sch.gr/activities.files/my%20lessons/C%20class/greek/enotita2/rimata1.htm






















Η σελίδα ανανεώθηκε και συμπληρώτηκε το 2016.