Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Τα παιδικά μου παιχνίδια

Ποιος είναι ο Μίκης Θεοδωράκης

Γεννήθηκε το 1925 στη Χίο.
Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε σε διάφορες πόλεις της ελληνικής επαρχίας.

Την πρώτη του συναυλία την έδωσε σε ηλικία 17 χρονών.
Την περίοδο της κατοχής, το 1043 συνελήφθη και βασανίστηκε. πήρε μέρος στην αντίσταση εναντίον των Γερμανών. 
Έγραψε  συμφωνική μουσική και πολλά τραγούδια. 







Τους στίχους έγραψε ο Οδυσσέας Ελύτης.



Η Μάγια - Οδυσσέας Ελύτης

Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Σούλα Μπιρμπίλη


Η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
μέσ' απ' τους ουρανούς περνά.
Κάποτε λίγο σταματά
στο φτωχικό μου και κοιτά.

-Γεια σας τι κάνετε; Καλά;
-Καλά. Πώς είναι τα παιδιά;
-Τι να σας πω εκεί ψηλά τα
τρώει τ' αγιάζι κι η ερημιά.

-Γι αυτό πικραίνεσαι κυρά,
δε μου τα φέρνεις εδωνά;
-Ευχαριστώ μα 'ναι πολλά
θα σου τη φάνε τη σοδειά.

-Δώσε μου καν την πιο μικρή
τη Μάγια την αστραφτερή.
-Πάρ' την κι έχε λοιπόν στο νου
πως θά 'σαι ο άντρας τ' ουρανού.






Είπε και πριν βγάλω μιλιά 
μου την καρφώνει στα μαλλιά

Λάμπουνε γύρω τα βουνά,
τα χέρια μου βγάνουν φωτιά.
Κι η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
φεύγει και μ' αποχαιρετά.


-Θυμάστε ποιο ποίημα του Ελύτη είχαμε διαβάσει κι ακούσει μελοποιημένο; 



1.    Ποιος έγραψε τους στίχους;


2.    Ποιος έγραψε τη  μουσική;


3.    Ποια πρόσωπα συνομιλούν στο ποίημα; Ποια άλλα αναφέρονται;



4.    Πόσα παιδιά είχε η Πούλια;

5.    Πώς έλεγαν το μικρότερο παιδί της;



6.    Ποιο παράπονο εκφράζει η Πούλια στον ποιητή;  Γιατί είναι πικραμένη;



7.    Τι της προτείνει ο ποιητής;


8.    Σου άρεσε το ποίημα; Γιατί;





9.    Ζωγράφισε μια εικόνα από το ποίημα που σου αρέσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου